vineri, 21 aprilie 2017

Aprilie capricios


Ninsoarea „catastrofala” de care se tot vorbeste la TV-eu nu ne-a prea afectat. A nins mult ce-i drept, neasteptat de mult,  dar nu a fost ger. A fost o zapada apoasa si foarte grea.


Viscolul de noaptea trecuta insa a fost cam puternic si a troienit rau prin cotloane si dupa obstacole.
Tot vantul a rupt flori de mar si de piersic si le-a depus ofranda omatului.




Zapada grea ne-a doborat un visin, insa restul copacilor sunt toti teferi. Edi a avut grija sa scuture de dimineata tot omatul depus pe crengile pomilor tineri.
La noapte se anunta temperaturi negative, si asta nu ar fi prea bine pentru pomi si vie. Insa nu prea avem ce face, cu natura nu poti lupta, trebuie sa-si ia partea sa.

Pasarile nu au indraznit sa treaca mai departe de zona deszapezita. Doar zapacitele de gaste si ratoii s-au incumetat sa razbata prin zapada si sa scormoneasca dupa fire verzi.


La solarii nu am ajuns astazi, troienele din gradina erau prea mari pentru a fi strabatute incaltata in sosoni.


Spre rasadnita drumul a fost mai usor de, mai ales ca voiam sa verific starea rasadurilor.
Rosioarele stau bine sub folia de agril, insa rasadnita se va inunda probabil iar la topirea zapezii asa ca am montat pompa. Chiar nu e o idee buna rasdanita ingropata.




Motanul Sandu m-a insotit in plimbarea de dupa-amiza, cersind sa fie luat in brate, mai ales in zonele unde s-au format balti. E cel mai alintat, ceilalti doi mi-s uraciosi de cand cutreiera satul dupa mandre.


Speram sa trecem bine si peste aceasta noapte si sa avem parte de ceva fructe in acest an.


5 comentarii:

  1. Ce mult a nins ... Sper din suflet ca ati scapat de ger. Curaj !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cat a nins a fost ok, insa azi dimineata a fost bruma groasa din pacate. Toata iarba din curte era alba :(

      Ștergere
  2. Sper ca ati trecut cu bine peste perioada cu ger si zapada. Ce-i drept in Bucuresti nu a mai nins atunci, dar a fost la fel de frig si nici noi nu am ramas cu prea multe fructe in pomi. Si au fost mai plini de flori ca niciodata pana acum.
    Ce fac animalutele mari?
    Zilele trecute ma gandeam la voi (asa am ajuns sa vad noile postari)cand sora mea mi-a trimis niste poze cu cea de-a treia caprita. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am trecut cu bine, nu ne-a afectat prea mult. Suntem insa cam in urma cu culturile pentru ca din cauza vremii am intarziat cu montarea solariilor mari, iar in camp nu am putut planta mai devreme. Chiar daca ziua a fost suficient de cald, noptile au fost foarte reci in primavara asta.
      Animalutele sunt bine, mai putin capritele care s-au imbolnavit foarte rau in iarna. Cei de la stana la care le-am avut anul trecut nu au avut grija de ele si au intrat foarte slabite in iarna. Om vedea cum or fi anul asta. O sa-mi fac timp sa va povestesc si despre animalute cat de curand.

      Ștergere
  3. Oana, si sora mea a patit la fel cu prima caprita. Ea nu mai are incredere in cei de la stana de acolo. Acum le tine in curte. :)

    RăspundețiȘtergere