vineri, 24 aprilie 2015

Rasaduri



In rasadnita au cam aparut toate plantutele.
Tomatele sunt vedetele, au crescut pletoase si mult mai dese decat m-am asteptat. Speram sa nu fiu nevoita sa le mai repic, insa acum imi dau seama ca e musai sa fac aceasta operatiune cat mai curand.




Sunt foarte incantata de cele de Dambovita; am castigat la concursul Iulianei cateva fire de rasad, iar din cauza vremii de anul trecut doar unul a ajuns la maturitate si am reusit sa recoltez seminte. Rasadurile din aceste seminte sunt cele mai mari si mai vanjoase.


Craitele semanate intre tomate au crescut si ele binisor, insa nu in ritmul celor dintai. Si ele trebuie musai mutate in ghivece potrivite.


Cu partea stanga a rasadnitei am avut mult de munca din cauza puricilor. Am stropit din belsug cu mix de ardei iuti si se pare ca a avut efect pentru cei maro. Cei gri saritori insa sunt imuni. Le place indeosebi sa stea langa salata si langa varzoase, in stratul cu tomate nu i-am vazut. Pana acum insa nu am observat urme de ospat pe plante, si sper totusi sa fie inofensivi.

Salata cu purici




Gogosarii incep sa formeze frunze definitive. Si aici samanta este din productie proprie, si sper din tot sufletul sa nu-mi dea doar legume iuti (am  avut cateva fire de ardei iute in apropierea parcelei cu gogosari si cativa din cei recoltati anul trecut au fost destul de picanti).


Varza a crescut ca nebuna, musai saptamana viitoare trebuie sa o scot in gradina.

Conopida insa mai ramane nitel in rasdnita.


 

 Marea mea dezamagire este legata de vinetele albe. Nu mi-a iesit nici macar un fir. De asemenea semintele au fost recoltate de mine asta toamna, insa probabil ca fructul nu a fost suficient de copt, ori nu stiu unde am gresit, insa nici una nu a germinat nici in pamant in rasadnita, nici in servetel umed.

Tot in rasadnita mi-au rasarit ardeii iuti, cateva fire de capia, busuioc verde, telina radacina.


Ca si noutate – experiment anul acesta: rasadul de tutun. Desi a iesit de vreo doua saptamni, am cam stagnat in crestere. 


Sper sa-si mai dea drumul o data cu venirea caldurii.


10 comentarii:

  1. Ai atat de multe rasaduri, incat o sa obosesti sa le repici :) Cat de mare e gradina ? Cate radacini de rosii o sa plantezi ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ohoo gradina e mare, putere sa fie sa muncim cat avem :)
      O sa plantez cateva sute cred.

      Ștergere
  2. Cu vinetele able am patit-o si eu anul trecut si m-am speriat. Insa pana la urma au rasarit muuulte. Dupa un timp, cand am vazut ca nu au rasarit, de necaz, am luat o furculita si am "ramat" pamantul, sa vad daca semintele au mucegait sau ce. Insa nu am aruncat cutiuta atunci (desi asta am vrut) si peste cateva zile au iesit puzderie. Am mai pus o data, pentru o prietena si am patit la fel. Nu au iesit, am "ramat" (avand experienta) si au iesit si acelea. Nu ai ce pierde. Incearca.
    Foarte frumoase toate.
    Te rog spune-mi cu rasadul de salata ce faci? Il pui in gradina acum?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ana-Maria nu le mai astept, prea le-am analizat intens in ultima vreme. Faca ce-or vrea.
      Da, rasadul de salata vreau sa-l plantez in gradina, e mult mai viguroasa si creste frumos salata daca o pun din rasad. Probabil pe 1 mai voi sarbatori plantand :)

      Ștergere
  3. Oana, sa va traiasca "pletoasele" si toate celelalte rasaduri! Sa aduca recolte bogate, iar puriceii nesuferiti sa dispara cat mai repede. :)
    In rest, iti doresc spor la repicat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sar`mana Mihaela! Chiar am nevoie de spor la puzderia de rasaduri!

      Ștergere
  4. Foarte faine. Îmi place răsadnița. Sunteți de luat drept model. Acușica o să vă urmăm și noi, mai puțin însă cu numărul și varietatea animalelor... :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Răspunsuri
    1. Momentan, nu vindem rasaduri. E in plan extinderea rasadnitei, pentru anul viitor.

      Ștergere
  6. Buna, as dori sa intreb cum se planteza tutunul, mai exact cum ai procedat.

    RăspundețiȘtergere