duminică, 11 ianuarie 2015

Pasarile noastre si gerul



     In sfarsit am scapat de ger. Nu a fost cumplit sau crunt sau cum am auzit zi de zi la stiri, ci a fost normal, asa cum trebuie sa fie iarna in zona noastra de clima.
     Singurele care au avut de suferit in aceasta perioada in gospodaria noastra au fost pasarile de curte. Din pacate cocosul pestrit nu a rezistat, si nici una dinte gainile cele mai batrane. Erau amandoi cam slabiti si nici inainte de episodul de ger nu prea mai mancau si nici nu prea erau vioi.
     La inceputul saptamanii am primit de la colega mea Elena un alt cocos pitic, roscat impreuna cu o gainusa neagra ca o cioara. E tare cantacios si scandalagiu. Cred ca a fost nitel smotocit de gaste, pentru ca la baza cozii am zarit niste puf alb, care nu se vedea cand l-am adus. 


     Gainile tinere au trecut foarte bine, sunt grasune si bine imbracate.






     Doar cocosii au mici degeraturi la creste si barbii.


     Inca din toamna am inceput sa le punem baloti de paie in cotete; cand e frig le place mai mult sa se cuibareasca in paie decat sa stea cocotate pe barne.
      Iar cand sunt afara, evita sa stea pe zapada ori pe gheata, cauta sa se cocoate pe unde apuca: cusca pentru puisori e locul lor preferat de stat in timpul zilei.


Gastele nici nu au simtit frigul, cred ca sunt cele mai rezistente pasari de curte pe care le avem.


     Nu acelasi lucru pot spune insa despre rate, ele sunt tare sensibile si din cand in cad au mai poposit in bucatarie in cotruta.  



     Si bibilicile sunt foarte rezistente. Chiar si pe ger sunt deosebit de active si galagioase. Plus ca la ele nici nu am vazut urme de degeraturi in barbii. 



     In aceasta perioada le-am dat ceva mai multa floarea soarelui in amestecul de boabe si apa le-am dus-o usor incalzita. Am evitat sa le dam legume rase sau resturi care ar putea sa inghete. Le-am mai aruncat din cand in cand pale de lucerna si resturi de fan de la Rite. Le place la nebunie sa ciuguleasca pleava si sa scurme in fan. Si ele simt din plin lipsa verdetii!


12 comentarii:

  1. Ca sa vezi ! Nu le-as fi crezut atat de rezistente la frig pe domnisoarele bibilici :) Selectie naturala ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii Dani ca nici eu nu ma asteptam sa reziste asa de bine! Cica sunt specii venite de prin sud. Dar da, cum zici si tu, selectie naturala :)

      Ștergere
  2. Ai si-o bibi' albinoasa???Frumoase ,frumoase ,..

    RăspundețiȘtergere
  3. Sa-ti traiasca!
    Nu m-as fi gandit ca si ele (gainile) ar suferi de frig. Avem o cunostinta care are cam 200 de gaini care dorm pe unde apuca, adica prin copaci. Ele cum or fi rezistat? (pentru ca au rezistat!)

    Foarte frumoase pasarile voastre! Sa va traiasca!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim!
      Nu imi pot inchipui sa doarma prin copaci iarna! E drept ca si la bunicii mei pasarile mai innopteaza prin copaci, insa doar vara. Bibilicilor si curcilor le place in mod deosebit la inaltime. Ciudata treaba...

      Ștergere
    2. O, da, si iarna! Le-am vazut, acum trei saptamani.
      PS: aveam impresia ca nu primesti mesajele mele... chiar vroiam cumva sa-ti spun.

      Ștergere
    3. le primesc, doar ca nu verific chiar zilnic. O sa ma corectez :)

      Ștergere
  4. Buna ziua, frumoasa ferma de oratanii, motata si gat golas fac parte din favoritele mele si cocosul porumbac. Sa va traiasca. O seara frumoasa si o saptamana minunata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Motata nu mi-i draga deloc, nu stiu de ce. Poate pentru ca seamana cu o profesoara din scoala generala, care isi facea parul permanent, si era tare uracioasa (trata cu foarte multa antentie pe elevii care-i aduceau "atentii" ) O saptamana minunata Vasile!

      Ștergere
  5. Sa va traiasca toata animalutele din curte ca tare frumusele mai sunt! Grase, frumos colorate si..."devreme acasa"! :):):)
    E o adevarata placere sa privesc pozele pe care le postezi. De fiecare data ma minunez.
    Cu drag,
    Mihaela T.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim Mihaela! Sunt colorate pentru ca nu cumparam pui, ii scoatem noi si incercam sa luam oua si din alte gospodarii: de la bunici, de la matusi, mai schimbam genele :)

      Ștergere