vineri, 2 mai 2014

De ziua muncii


        Evident am sarbatorit prin munca, cel putin unii dintre noi (veti vedea mai jos la ce ma refer).
         Pentru ca puii au cam crescut, si au devenit iuti de picior, s-a impus construirea unei custi. Ne-am inspirat din “intoarcerea la obarsie” a lui John Seymour si am construit o cusca mobila. Din niste leaturi vechi am construit scheletul. La capete am intarit imbinarea cu coltare de tabla. Lateralele le-am imbracat cu plasa de sarma plasticata cu ochiuri mici, iar deasupra am acoperit cu plasa de rabit. 



           A trebuit sa acoperim si deasupra pentru ca avem prin vecini un motan care vaneaza pui. Anul trecut ne-a rapit aproape jumate din puisori.
Pe laterale au fost puse un fel de manere astfel incat cusca sa poata fi mutata din loc in loc.
In fiecare dimineata o asezam pe alta parcela cu iarba iar puii sunt multumiti ca au verdeata proaspata si sunt la adapost de pradatori.
          In ultimele zile am inceput sa gasesc zone scurmate in straturile inaltate, si culmea era ca pasarile nu au acces in acea zona. Azi dimineata am gasit infractorul: Jinx motanul vecinei se tavalea de zor in tarna marunta a stratului cu leustean. Nu stiu ce sa ma fac cu el, ma tem sa nu faca si alte nazdravanii in straturile mele. 


       Buson cred ca s-a dublat de cand e la noi, nu mai incape in ladita in care l-am cazat din prima noapte. Totusi nu vrea in ruptul capului sa o paraseasca. Doarme in continuare in ea in cele mai contorsioniste moduri. 

        Ceilalti mebrii ai fermei au sarbatorit si ei ziua muncii care cum au putut.
        Unii au stat la umbra: 

        Altii au facut bai de soare:

        Altii se bucura de primele progenituri: 

        In timp ce unii prefera sa traiasca pe spinarea altora:

        Iar noi ne miram ca deja a inflorit tataneasa, iar menta se cere a fi taiata. 


       Tare repede mai trece timpul… Nici nu termini bine o treaba ca alta devine prioritara.


10 comentarii:

  1. Aha ! am vazut si eu acum ce.mi zicea Edy ca a construit ! Foarte bun si durabil sper !
    Pentru motanul din vecini cred ca o mica chelfaneala l-ar aduce la niste sentimente mai apropiate de dorintele voastre !
    In rest se vede ca ziua muncii e intr-adevar o zi de relax !

    Bafta si Doamne Ajuta !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ne permitem sa-l chelfanim pe Jinx. Il mai cert eu cand il vad prin preajma straturilor, insa fara prea mare efect.

      Ștergere
  2. Ce de pisici negre !!! Si ce catel frumos !!! E terrier ? De puisori nu mai zic :) Sa creasca mari si frumosi !
    O modalitate sa scapi de pisica vecinului e sa plantezi Ruta greaveolens, care se zice, ca emana un miros ce alunga felinele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buson are probabil si ceva sange nobil, insa nu stim exact ce e cu el. E gasit pe strada. La inceput am crezut ca e de talie mica, insa la cum creste si ce laboante are, incep sa cred ca va deveni ditamai dulaul.

      Ștergere
  3. Si eu ma certam cu pisicile, eu semanam, ele scurmau sa vada ce-am pus acolo...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pisicile mele is cuminti din punctul asta de vedere. Cu Buson am avut meciuri, ca ii place sa taraie tot felul de obiecte, de la plicuri cu seminte, la rasaduri tocmai plantate. Nu mai zic ca unde era pamantul mai moale si mai umed lasa ditamai urmele.

      Ștergere
  4. Buna ziua, foarte eficienta ziua muncii la voi. Vad c-ai plantat si rasaduri cu blana, basca cursuri de yoga pentru Buson si mama de adoptie pentru puisori.
    Sa aveti un weekend plin de spor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :), daaaa rasaduri cu blana. Multumim Vasile. O duminica linistita sa ai!

      Ștergere
  5. cred ca de la numele motanului se trage totul, si jinx al nostru face bai de nisip in straturile inaltate. si mai face si alte minuni. :) ca sa se mai potoleasca, pun zat de cafea pe zonele unde vad ca-i place sa se duca. pana la prima ploaie tine faza, apoi o luam de la capat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ei uite ca nu stiam ca zatul de cafea e bun pentru a proteja straturile de pisici. Eu il puneam doar la morcovi ca sa nu-i roada viermii in pamant. Multumesc pentru pont!

      Ștergere