marți, 14 ianuarie 2014

Oratanii fel de fel



       Daca ar fi fost dupa mine, solarul, gradina de legume, capsunaria si livada imi erau suficiente. Munca din belsug, sezoniera mai mult sau mai putin. Dar cum sa fie ferma fara animale? Si uite asa am cumparat 20 de pui, in urma cu doi ani. O veselie pe Edi cand i-a adus, nici nu va pot povesti. Nici daca ar fi clocit el ouale nu ar fi fost asa mandru de isprava.
     
         Asadar m-am vazut din nou in fata faptului implinit: aveam 20 de pui, nu aveam cotet, nu aveam ce sa le dau de mancare, dar… aveam pui. S-a ocupat mama de ei, le-a dat urzici fierte si tocate, amestecate cu faina de porumb si uneori si branza dulce de vaca. Edi a incropit un adapost din lemn si un tarc in care sa stea in timpul zilei. Si uite-asa au crescut puii, transformandu-se in gaini ouatoare si cocosi mandri. Inca mai avem cateva specimene din acea generatie: sunt cele mai roscate. 




       Cele portocalii sunt de rasa Orpington auriu. Sunt foarte blandute, pufoase si frumoase. Le-am primit de la unchiul de la Galati. Am scos si noi la incubator cativa puisori, insa sunt cam sensibili, si putini dintre ei au ajuns la maturitate. Ce-i drept, nici nu le-am dat foarte multe urzici, au papat crupe de porumb si uneori branza. Anul acesta, cand vom scoate din nou pui, suntem hotarati sa le dam urzici din belsug. Din prima experienta am tras concluzia ca urzica ii ajuta sa-si dezvolte sistemul imunitar si sa devina mult mai rezistenti. Noi nu suntem de acord cu tratamente medicamentoase la pasari.





     

      Tot de la unchiul de la Galati am primit si cuplul pestrit: Coco nu are toate tiglele pe casa, canta încontinuu: trage adanc aer in piept si se apleaca in fata, strigand un cucurigu din toti plamanii lui minusculi. Elena, colega mea de birou mi-a zis ca-l aude si soacra-sa de la Vulpasesti :).  Uneori canta si noaptea…In week-end dorm cu antifoane daca nu vreau sa ma trezesc inainte de rasaritul soarelui.







         Iar bibilicile, astea da animale galagioase. Am cumparat asta vara 5 pui de o zi din piata de la Roman, care au fost repede adoptati de closca. Desi am incercat de cand erau micuti sa-i alintam si sa ne apropiem de ei, nu a fost chip. Sunt niste pasari foarte sperioase si cam salbatice. Inca nu am mancat oua de bibilica, din cate stiu de la bunici, sunt bune pentru vopsit la Paste, pentru ca au coaja tare. Abia asteptam primavara sa vedem cum sunt!




7 comentarii:

  1. Bine ai venit printre noi bloggerii stramutati!
    Sper sa scrii des si sa ne impartasesti din experientele tale ca vad ca avem ce invata:)
    Imi plac capritele tale la nebunie.

    ( pune si tu in blog chestia aia cu "inscrieti-va pe acest site" ca sa ne putem abona la postarile tale)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Iuliana! Abia ma dezmeticesc in ale bloggarit-ului :)
      Iti urmaresc blogul de ceva timp si apreciez foarte mult ceea ce faceti.

      Ștergere
  2. ASA ! APOI AM URMARIT EU SA VAD NOUTATILE ZILEI, INSA PROBABIL CA ACTIVITATEA CARE-I OCUPA ZIUA LUI NEA' EDY, PROBABIL CA E PREA " OBOSITOARE " ZILELE ASTEA !
    VA FELICIT SI SUNT FERICIT INCA ODATA SI-S MANDRU TARE DE VOI CA V-ATI LUAT INIMA-N DINTI SI A-TI RENUNTAT LA VIATA MONDENA SI COMODA OARECUM DIN CAPITALA SI A-TI ALES VIATA MAI GREA DAR MAI SANTOASA SI PLINA DE SATISFACTII ACOLO, LA TALPA TARII CUM SE SPUNE !
    AM ADMIRAT SI ADMIR CURAJUL VOSTRU SI VA DORESC DIN NOU SA AVETI SUCCES ( SI VE-TI AVEA, SIGUR! ), IN CEEA CE V-ATI PROPUS !
    BAFTA SI LA CAT MAI MULTE ARTICOLE !
    ABIA ASTEPT URMATORUL !

    TATA MOSU'

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim atat pentru apreciere cat si pentru incurajari. Te asteptam pe la noi sa vezi live toate evenimentele :)

      Ștergere
    2. ha ha !!
      cu toata inima si tot sufletul, doar sa treaca aceasta " iarna " care eu cred ca are vicii ascunse inca, apoi, daca viata nu-mi scoate inainte un vad care sa-mi aduca ceea ce eu cred ( fara sa va fac sa intelegeti altceva sau aiurea ), atunci cu tot dragul si sufletul voi fi acolo sa ducem la indeplinirea unor planuri minuscule, pe langa maretia planurilor voastre , pe care eu le admir si sunt sigur ca le ajungeti fara nici un fel de tagada !
      Pentru ca sunteti uniti si decisi si convinsi ca daca va programati ceva, atunci realizarea este deja 50%! restul depinde de munca si abnegatie, chestii pe care le admir si le respect la voi toti cel mai mult !
      Toata iubirea mea pentru voi !

      Ștergere
  3. Frumoase toate, bibiliciile o sa se imblanzeasca cu timpul, noi avem doua care vin sa le mangaiem:)) Orpingtonul este o rasa superba, noi nu am avut dar am vazut la prieteni. Cocoselul este din rasa sebright argintiu si este un frumos:) Sa va traiasca toate si sa aveti pui frumosi!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim Brandusa! Nu stiam ce rasa e asta pestrit, acum ne-am luminat :) Il tinem mai mult de ornament si de ceas desteptator.

    RăspundețiȘtergere